Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna forum kasjerów lotniczych

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przykazania Dobrej Stewardessy III

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna -> humor
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ASZAQ
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 1092
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tu i tam

PostWysłany: Pią 17:50, 14 Gru 2007    Temat postu: Przykazania Dobrej Stewardessy III

Za Lotniczą Polską:

W trzeciej części cyklu piszemy o tym jak powinien zachowywać się idealny członek personelu pokładowego. Co powinien robić? Czego nie powinien robić?

To już kolejny tekst z naszej serii saovir vivre dotyczącej lotnictwa. W poprzednich dwóch opisywaliśmy jak nie powinni, a jak powinni zachowywać się pasażerowie na pokładach samolotów, oraz co powinni, a czego nie powinni robić przed odlotem samolotu. Tym razem tekst jest skierowany do personelu pokładowego. Jak już wiemy – pasażerowie siusiają na deskę i nie spuszczają wody. Zostali już upomniani, żeby zachowywali się przyzwoicie. Teraz czas poradzić sobie z grzechami cabin crew.


Zalecenia:

Pamiętajmy, że każdy pasażer ma prawo się bać. Czasem nawet zapłakać. Pasażerowie mogą być zestresowani samą podróżą, a także swoim pierwszym lotem. Czasem też po prostu boją się latać. W związku z tym jest całkiem prawdopodobne, że pasażer będzie zachowywał się zupełnie inaczej niż „zwykle”, albo inaczej niż tego oczekujemy.

Nie wszyscy znają specyficzny slang, jakim posługuję się załoga. Czasem trzeba powtórzyć coś 3 razy. Więc powtarzajmy.

Pasażerowie są naszymi gośćmi, więc to my witamy ich w drzwiach, a nie czekamy, aż oni zrobią to pierwsi.

Nie nabijamy się i nie śmiejemy na cały głos, jeśli ktoś z ostatniego rzędu nie wie, gdzie jest toaleta.

Nie śmiejemy się również, jeśli nie wie jak ją otworzyć. Po prostu mu pokażmy.

Jak ktoś się pyta, jak spuścić wodę – powinniśmy od razu go polubić. Przynajmniej potem to zrobi.

Nie blokujemy na cały rejs jednej toalety, bo chcemy mieć dla siebie jedną czystą. Toalety są dla pasażerów. My na czas rejsu wstrzymujemy czynności fizjologiczne organizmu. Jeśli jeszcze nie osiągnęliśmy tak wysokiego poziomu rozwoju – korzystamy z tych samych toalet co pasażerowie.

Przechodzimy po pokładzie nie tylko w czasie serwisu, ale też po nim. Owszem, prawie na pewno ktoś będzie coś chciał, ale właśnie na tym polega ta praca. Reprezentujemy linię – staramy się – nasza linia jest fajna.

Szanujmy się na pokładzie. Starajmy się odnosić do siebie z życzliwością. Wszystkie animozje między nami są przez pasażerów wyczuwane silniej niż nam się wydaje. Atmosfera na pokładzie w dużej mierze zależy od nas. Przypomnijcie sobie te rejsy, kiedy była fajna, wesoła obsługa, dużo śmiechu, weseli pasażerowie. I pomyślcie, że oni wysiedli super zadowoleni i następnym razem znów chcieli by polecieć z nami. A ci pasażerowie, którzy trafili na dąsające się na siebie stewardessy?

Pamiętajmy, że dla wielu ludzi lot samolotem, to wielkie przeżycie. Pozwólmy im się tym cieszyć. Jak ktoś chce robić zdjęcia, albo kręcić film – niech kręci i fotografuje. Ma do tego prawo.

Jeśli samolot jest opóźniony – starajmy się w miarę możliwości informować pasażerów jakie połączenia czekają, a co odleciało. To znacznie ułatwia i pomaga uniknąć stresu, szczególnie w lotach tranzytowych.

Dbajmy o siebie. Pamiętajmy, że reprezentujemy firmę. Pasażerów nie obchodzi ile osób zatrudnia nasza administracja, ani to, że na utrzymanie wszystkich dyrektorów harujemy właśnie my. Ich obchodzi to jak wyglądamy i jak się zachowujemy.

Zasada generalna – uśmiechajmy się! To najprostsze narzędzie do uzyskania wysokiego współczynnika zadowolonych pasażerów.


Zadałem pytania o złą obsługę pasażerom, którzy dość często latają samolotami, ale nie udało mi się uzyskać zbyt wielu odpowiedzi. Z tego wnoszę, że personel pokładowy dość dobrze spełnia swoją rolę. Uwagi, które udało mi się wychwycić, zamieściłem powyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czechład Machłambaja
AIRBUS 380



Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:58, 14 Gru 2007    Temat postu:

...tylko czemu ten post jest w kategorii humor ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avalancha
AIRBUS 380



Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:59, 17 Gru 2007    Temat postu:

Bo kazdy z nas latal i widzial jak jest.
Smieszne jest to ze ludzion trzaeba to przekazywac. i ta odrobina irroni ze paxa nie interesuje administracja Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna -> humor Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin