Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna forum kasjerów lotniczych

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przykazania dobrego pasażera SAMOLOT I - DOBRE !!!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna -> humor
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mmmc
BOEING 767-300



Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 2:46, 07 Gru 2007    Temat postu: Przykazania dobrego pasażera SAMOLOT I - DOBRE !!!!!

Za Lotniczą Polską :

Zastanawiałeś się kiedyś jak należy zachowywać się w samolocie? Co składa się na samolotowy savoir vivre? Co robić, a czego nie? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w krótkim przewodniku na temat zachowania na pokładzie.

Pewnie sporo z nas, lecąc samolotem zastanawia się nad obsługą samolotu. Jaka powinna być? czy jest miła? czy stewardessy się uśmiechają? czy są miłe? czy ładnie pachną? Pamiętajmy jednak, że taki system oceny działa w dwie strony. Również pasażerowie są oceniani. I to nieraz bardzo krytycznie. Jak należy się zachowywać, aby nie przynieść sobie samemu wstydu, a personelowi pokładowemu powodów do śmiechu, bądź złości? przeczytaj nasz krótki poradnik.

Przed przystąpieniem do napisania tego krótkiego zbioru dobrych rad skonsultowałem się z kilkunastoma członkami personelu pokładowego i przeprowadziłem wśród nich krótką ankietę (nie posiadającą żadnych cech naukowych i stworzoną całkowicie subiektywnie) na temat zachowań pasażerów. Z potoków żalu, który wylał się z ust biednej, zamęczonej obsługi postanowiłem wybrać te najczęściej pojawiające się zachowania. Zanim jednak zaczną wymieniać je w punktach, przypomnę jeszcze coś, co niestety nie dla wszystkich jest jasne. Otóż: personel pokładowy nie odpowiada za usterki techniczne powstałe w samolocie. Nie odpowiada także za mgły, gradobicia, a już w szczególności nie odpowiada za deszcz. Personel pokładowy nie jest również winien opóźnieniom, zamianom samolotów, źle wydrukowanym boardingom, niemiłej i powolnej obsłudze naziemnej, kolejkom do startu oraz tłokowi na lotnisku. To, że w samolotach jest mało miejsca również nie jest winą personelu pokładowego. Świadomi tych faktów nie wyładowujmy swojej frustracji na stewardessach czy stewardach, tylko dlatego, że tam są.

Przechodząc już do konkretnych zachowań, dodam jeszcze, że samolot to nie restauracja. Płacimy za bilet i poczęstunek dostajemy przy okazji. Nigdy na odwrót.

Nie oczekujmy więc dań à la carte, czy zupy, drugiego i kompotu z deserem.

Lecąc samolotem:

1. Trafiaj do muszli klozetowej załatwiając swoje potrzeby (dotyczy to zarówno mężczyzn jak i kobiet). Jeśli już niestety zdarzą się turbulencje i akurat nie trafisz - tuż obok umywalki znajdują się ręczniki papierowe, którymi można wytrzeć to, co nabrudziłeś.

2. Nawet jeśli toaleta wydaje się kosmiczna, to na pewno ma funkcję spuszczania wody. Zazwyczaj jest opisana (np. po angielsku - "flush"). Jeśli jednak nie uda Ci się zlokalizować spłuczki - nie krępuj się i po prostu zapytaj. Uwierz! takich, którzy nie wiedzą gdzie się spuszcza wodę każda stewardessa widziała już setki. Wodę z umywalki też należy wypuścić. Nie zaszkodzi jej również przetrzeć ręcznikiem papierowym.

3. Nie wrzucaj do toalety pieluszek i innych "gabarytów". Tuż obok muszli jest kosz na śmieci.

4. Nie biegaj do toalety na siusiu: "bo ja bardzo muszę proszę pani", tuż przed startem lub lądowaniem.

5. Jeśli kupiłeś bilet w klasie ekonomicznej - będziesz siedział w klasie ekonomicznej. Personel pokładowy jest nieprzekupny, a CBA czuwa. Usiądź na swoim miejscu i staraj się nie robić zamieszania, a wszystko pójdzie gładko i sprawnie.

6. Postaraj się nie upić w samolocie. Specyficzne warunki panujące na pokładach samolotów sprawiają, że taka sama ilość alkoholu na ziemi działa zupełnie inaczej niż w powietrzu. Nawet jeśli w cenie biletu dana linia oferuje napoje alkoholowe - staraj się nie przesadzać. Pamiętaj też, że zapasy (wszystkiego) na pokładzie są ograniczone. Nie możesz więc dostać 3 butelek wina, jeśli leci dużo osób. Jeśli usłyszysz, że nie możesz - uszanuj tę decyzję.

7. Pamiętaj, że we wszystkich samolotach obowiązuje całkowity zakaz palenia. W toaletach są czujniki wykrywające dym (również ten z papierosów). Niektórzy próbują zasłaniać te czujniki różnymi chałupniczymi metodami - ale uwaga! Te metody rzadko są skuteczne, a konsekwencje jakie grożą za palenie papierosów na pokładzie - wysokie.

8. Kiedy samolot wyląduje - nie wieszaj się stewardessie na plecach. Spokojnie poczekaj na wyładowanie bagażu podręcznego i podjazd autobusu. On naprawdę nie odjedzie bez Ciebie i na pewno zdążysz wysiąść, ale...

9. Kiedy już autobus podjechał i wszyscy wysiadają - staraj się to zrobić w miarę sprawnie, aby wszyscy nie musieli na Ciebie czekać.

10. Nie szarp stewardessy za rękę. Możesz ją grzecznie zawołać, czy podnieść rękę do góry - na pewno podejdzie.

11. Pod żadnym pozorem nie wyciągaj własnoręcznie zawartości wózka, poczekaj aż zrobi to personel pokładowy.

12. Prośba o wyłączenie telefonu jest podyktowana względami bezpieczeństwa, a nie chęcią dokuczenia właśnie Tobie. Staraj się więc nie reagować agresją i wyłączać telefon zgodnie z zasadą, że można z niego korzystać, dopóki otwarte są drzwi samolotu.

13. Kiedy zostaniesz poproszony o położenie bagażu na półkę - po prostu to zrób. Personel pokładowy na pewno nie robi tego na złość. Jego decyzja ma na celu podniesienie bezpieczeństwa podróżnych (zwłaszcza Twojego). Jeśli siedzisz przy wyjściu awaryjnym - pomyśl o tym zawczasu i od razu schowaj wszystko do półek na głową.

14. Stewardessa nie jest bagażową. O swoją walizkę musisz zadbać sam. Na ewentualną pomoc możesz liczyć, jeśli Twoje warunki fizyczne wskazują, że sam nie dasz rady podnieść walizki.

15. Nie przywołuj stewardessy co minutę czy nawet 2. Jeśli chce Ci się pić - zamów od razu 2 szklanki wody. Nie denerwuj się również, jeśli stewardessa nie przychodzi od razu - na pewno po prostu jest zajęta. Poczekaj chwilę, a na pewno się zjawi.

16. Nie wciskaj jej na siłę wszystkich śmieci (a zwłaszcza "nie dzwoń" specjalnie po to). Nie dziw się jej minie, kiedy chcesz jej wręczyć zużytą chusteczkę do nosa, czy brudną pieluszkę (nawet jeśli to tylko siusiu). Nie denerwuj się, kiedy nie weźmie od Ciebie wszystkich śmieci - na pewno wróci i weźmie je następnym razem.

17. Staraj się zachowywać spokojnie na pokładzie - nie krzycz, nie przeklinaj, nie śmiej się na cały głos, nie słuchaj głośno muzyki. Jeśli pod Twoją opieką są dzieci - pilnuj ich! Pokład to nie plac zabaw, a krzyczące dzieci mogą niektórym przeszkadzać.

18. Nie stój w przejściu - zwłaszcza jeśli prowadzony jest serwis i obsługa chodzi z wózkami. Wózek i Ty nie zmieszczą się obok siebie - to sprawdzone. Zwracaj też na to uwagę swoim dzieciom.

19. Nie zadawaj pytań w stylu: "Czy mogę otworzyć okno?", a już szczególnie...

20. Nie próbuj otwierać okna! w żadnym wypadku! chyba, że zajdzie taka potrzeba (sytuacja awaryjna).



Osobną kategorią zachowań jest stosunek do obsługi samolotu. Pamiętaj, że personel pokładowy jest tam przede wszystkim po to, żeby zapewnić Ci bezpieczeństwo. To właśnie oni podczas sytuacji awaryjnej będą prowadzić ewakuację, również oni przeprowadzą masaż serca, jeśli zajdzie taka potrzeba. A więc: szanuj ich i ich pracę.

W związku z tym: nie zamęczaj ich opowieściami o swoim życiu osobistym, nie próbuj na siłę flirtować (zwłaszcza, jeśli trochę wypiłeś), daj im spokojnie zjeść - nie wisząc im przy okazji nad głową w kuchni, nie budź kiedy śpią (podczas długich lotów stewardessom przysługuje przerwa), nie korzystaj z kuchni (nie rób sobie sam kawy i herbaty, nie podgrzewaj obiadu...), patrz się na nie, a nie w gazetę, gdy się do nich zwracasz i pamiętaj, że stewardessy nie są wszechwiedzące - mogą nie wiedzieć jak się nazywa ten strumyk tam na dole i kiedy będziecie przelatywać nad Ciechocinkiem. Jeśli jednak jestes czegoś bardzo ciekaw - zapytaj z uśmiechem.

I to jest generalna zasada - uśmiechnij się czasem. To nie boli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ASZAQ
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 791
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tu i tam

PostWysłany: Pią 9:56, 07 Gru 2007    Temat postu:

Trzeba by to wydrukować i dołaczać do każdego biletu Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna -> humor Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin