Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna forum kasjerów lotniczych

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dzień dobry! Chcę zostać kasjerem:)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna -> Przywitaj się
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alice10
ATR 52



Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:59, 23 Wrz 2013    Temat postu: Dzień dobry! Chcę zostać kasjerem:)

Dzień dobry wszystkim Forumowiczom! Trafiłam do Was przy okazji przeszukiwania Internetu i wygrzebywania informacji nt. drogi, jaką muszę przebyć by dołączyć do szacownego grona kasjerów lotniczych Wesoly I tak, żebyście nie wzięli mnie za jakąś ignorantkę, opowiem w czym rzecz Wesoly

Od 8 lat pracuję w agencyjnym biurze podróży. Wczasy, wycieczki, przejazdy autokarowe, ubezpieczenia a także bilety lotnicze. Low costy i rejsówki. Współpracuję z Hurra a oni udostępnili mi Amadeusa, Siriusa, SABRE'a. Orientuję się w lotniskach, trochę znam przepisy, dostępne połączenia, śledzę promocje i nowości. Bardzo mi zależy na poszerzeniu wiedzy z zakresu wystawiania i sprzedaży biletów lotniczych tylko jak się za to wziąć? Nadal istnieje kurs taryfowy IATA? Ile trwa, gdzie go zrobić, ile kosztuje? Co dodatkowo? Który GDS opanować najpierw? Bo jak rozumiem, to co dostałam jako podagent to tylko prosta wyszukiwarka i dopiero czeka mnie nauka "prawdziwego" np. Amadeusa.

Proszę Was o pomoc. W sieci trafiłam na różne informacje, nawet oferty płatnych szkoleń, ale nie sposób zweryfikować czy to rzetelne firmy i czy ich certyfikat ma znaczenie w branży.

Angelika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ASZAQ
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 1092
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tu i tam

PostWysłany: Pon 18:47, 23 Wrz 2013    Temat postu:

Wszystkie kursy taryfowe są płatne.
Amadeus to już chyba nawet wszystkie kursy ma płatne.
Sabre chyba szkoli za darmo, ale tylko z obsługi systemu jak od nich bierzesz system. Nie prowadzi w ogóle szkoleń taryfowych ani z wymiany biletów.
Amadeus prowadzi takie szkolenia i uczy reguł wymiany biletów na Amadeusu.
LOT chyba też jeszcze prowadzi szkolenia taryfowe nie wiem tylko czy dla agentów z zewnątrz.
Najlepiej zadzwoń do Amadeusa i zapytaj ile poszczególne kursy kosztują
tel. 22 539 42 00 lub napisz [link widoczny dla zalogowanych].

Kurs taryfowy podstawowy chyba nawet jest najbliższy w listopadzie.

Pozdrawiam
Aszaq


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alice10
ATR 52



Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:59, 23 Wrz 2013    Temat postu:

Dziękuję bardzo za podpowiedzi. Amadeus, Sabre, Galileo, Worldspan- o nich, już wiem, powinnam mieć pojęcie. Ale co z IATA'ą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman
BOEING 747



Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: między niebem a ziemią

PostWysłany: Wto 11:16, 24 Wrz 2013    Temat postu:

W tym temacie , pisał chyba Aszaq, masz informacje i linki do strony IATA o akredytacji :

https://iata.fora.pl/admin,5/iata,2092.html


Tylko czy warto w to wchodzić i ponosić koszty?
Coraz więcej biur rezygnuje z IATY, aby nie ponosić kosztów licencji, a dogaduje się z innym biurem IATA, które udostępnia system rezerwacyjny z możliwością samodzielnego wystawiania biletów. Jest to chyba najlepsze rozwiązanie . Szczególnie przy dzisiejszych zabójczych prowizjach z linii rzędu 0.01% Mruga

Dla siebie warto zrobić sobie kurs taryfowy podstawowy i taryfowy średni, aby mieć pojęcie co z czym się je i dlaczego. Oczywiście też kurs z systemu jaki sobie wybierzesz. Ewentualnie jakiś kurs wymiany biletów chociaż teraz systemy maja już automaty do wymiany biletów( chociaż nie działają na wszystkie linie) Na pewno mają je Sabre i Amadeus. Galileo i Worldsana nie znam na tyle .
TO kosztowo gdzieś ok 10 tys się zamknie.
I teraz trzeba się zastanowić ile to biletów trzeba sprzedać aby się te koszty zwróciły, pomijając koszty akredytacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peniek242
AIRBUS 380



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 11:51, 24 Wrz 2013    Temat postu:

Daj sobie spokój. Mniej wiesz, dłużej żyjesz Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alice10
ATR 52



Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:08, 24 Wrz 2013    Temat postu:

Czyli, jeśli dobrze rozumiem, był czas korzystniejszy dla posiadaczy licencji IATA'y. I tak w ogóle jest to rozwiązanie dla osób, które np. chcą otworzyć swoją działalność/firmę, dla której akredytacja jest niezbędna no chyba, że wejdzie się we współpracę z inną firmą, która licencję już ma. W skrócie, jako osoba zatrudniona na umowę o pracę u kogoś, takowego uprawnienia nie potrzebuję. Tzn. powinnam się skupić na GDS'ach. Kolejna sprawa: czy pracodawcy przyjmują tylko osoby przeszkolone czy można w ramach zatrudnienia liczyć na szkolenie z któregoś z systemów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ASZAQ
Administrator



Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 1092
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tu i tam

PostWysłany: Wto 15:13, 24 Wrz 2013    Temat postu:

Z Twojego posta wynika, że nie potrzebujecie IATY.
Jeżeli czujecie potrzebę podsiadania kasy lotniczej możecie mieć sam system rezerwacyjny.
Trzeba przekonać właściciela, że GDS jest Wam niezbędny w biurze.

Potem trzeba zrobić casting, który system da Wam najlepszą ofertę ile segmentów jesteście w stanie wygenerować miesięcznie czy kwartalnie.
Wysłać zapytanie ofertowe do Amadeusa, Sabre, Travelportu czy FARELOGIX ( ponoć jest dostępny w PL, ale nie wiem czy ktoś zniego korzysta) .
Porównać oferty, koszty w drożenia i szkolenia oraz ewentualnych benefitów jakie możecie otrzymać od systemu i na jakich warunkach.

W dzisiejszych czasach raczej małe znaczenie ma jakość systemu gdyż dla właściciela biura liczy się oferta finansowa jaką dostanie od GDS-a.
Dość aktywnie na tym polu działa Sabre i Travelport.

Biletów nie musicie wystawiać sami, możecie udostępniać rezerwację do jakiegoś biura, które ma IATĘ i dogadacie się z nim w sprawie wystawiania i wymiany biletów. W zakładacie rezerwacje , kalkulujecie ewentualnie zmieniacie. Macie pełną kontrolę nad rezerwacjami.
Oczywiście musicie przestrzegać prawideł dokonywania rezerwacji, warunków taryf i tzw "dobrych praktyk rezerwacyjnych" o które dbają wszystkie linie przywalając nam kary za ich łamanie.

Aby korzystać z GDS-a nie trzeba mieć uprawnień kasjera lotniczego, wystarczy podstawowe szkolenie z systemu rezerwacyjnego dot. zakładania, modyfikacji rezerwacji oraz kalkulacji biletów, które jest robione już automatycznie.

Pozdrawiam
Aszaq


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna -> Przywitaj się Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin