Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna forum kasjerów lotniczych

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

status w masce biletowej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna -> CRS
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peniek242
AIRBUS 380



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 14:16, 10 Lis 2007    Temat postu: status w masce biletowej

czesc,
jak w temacie, chcialbym Was prosic o wyjasnienie literek pod statusem przy segmentach. Nigdy specjalnie nie zagladalem na maske biletu ale ostatnio te literki podwyzszyly mi cisnienie Smile
O - open / C - checkin / F - flown.
Dzisiaj zauwazylem - L i jedyne co mi przychodzi do glowy to - Landed.
W helpie nie moge sie dokopac do tych informacji. Jesli macie dluzsza liste to poprosze.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tidzej
BOEING 767-200



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:30, 10 Lis 2007    Temat postu:

Hi,


L to LIFTED

czyli flight coupon zostal 'zraportowany' w systemie finansowym linii lotniczej, co prostym zolnierskim tekstem oznacza, ze nie mozna juz statusu zmienic na np. OPEN.

Thx / Tomek / BA-IB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peniek242
AIRBUS 380



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 14:33, 10 Lis 2007    Temat postu:

Tidzej, dziekuje bardzo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peniek242
AIRBUS 380



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 14:56, 10 Lis 2007    Temat postu:

A własnie Tidzej, skoro poruszyles zmiany statusu, Ty napewno bedziesz wiedzial, linia lotnicza moze to zmienic z zamknietymi oczami, prawda? Ostatnio AF prosilem, zmienili ale poczatkowo sie nie dalo Smile
Czy kasjer moze samodzielnie zmienic?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FILIPKIE
AIRBUS 380



Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 12:17, 11 Lis 2007    Temat postu:

z doświadczenia wiem, ze linia moze zmienic status bez problemu (vide LOT), lub miec z tym problem - sprawa jest prawie niemozliwa (vide TK); generalnie od GDSow wiem ze linia zawsze moze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tidzej
BOEING 767-200



Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:53, 12 Lis 2007    Temat postu:

Filip,

Moge mowic tylko za BA, IB i QF: zawsze mozna status zmienic z jednym wyjatkiem: jak status jest LIFTED, to juz w e-tkt nic z tym odcinkiem zrobic sie nie da. Ewentualne 'roznice' w pieniazkach, mozna regulowac tylko aADMka/ACMka.

Thx / Tomek / BA-IB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FILIPKIE
AIRBUS 380



Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 11:20, 16 Lis 2007    Temat postu:

mialem na mysli status R czy cos takiego.... Wesoly a poza tym wszyscy wiemy ze jak ktos chce pomoc agentowi to pomoze a jak nie to powie ze sie nie da WesolyWesoly

BTW od kiedy oficjalnie IB?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jadu
AIRBUS 380



Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: somewhere over Cracow' rainbow

PostWysłany: Sob 22:55, 17 Lis 2007    Temat postu:

ehh nie czytamy Ticketing handbook 38th edycja z 01.jun.2006 ????

1.1.4.1 Coupon Status Indicator Codes (not to be confused with reservations status codes)
Coupon Status Indicator codes in alphabetical order are:
A Airport
Control
Indicates the Marketing or Operating Carrier has secured the ET flight
coupon(s) prior to the scheduled departure. This control feature enables the
Carrier holding airport control to update the coupon status indicator at the
carrier/local airport level and not be dependent upon sending/receiving a link
authorisation to process the passenger. The carrier holding airport control
shall forward coupon status updates or return control to the Validating Carrier
within 72 hours following the scheduled departure date/time for flight coupons
with a current or future travel date, or within 72 hours following the date/time
control is obtained for flight coupons with a past travel date.
C Checked-In Indicates the passenger has checked in for the flight, either at a check-in desk
or via electronic means such as a self service device. It may indicate that the
customer has checked baggage and/or secured a boarding pass. The carrier
holding airport control shall forward coupon status updates or return control
to the Validating Carrier within 72 hours following the scheduled departure
date/time for flight coupons with a current or future travel date, or within 7
hours following the date/time control is obtained for flight coupons with a past
travel date.
E Exchanged/
Reissued
Indicates the value of the ET coupon(s) has been used in payment for a new
transaction.
F Flown/Used Indicates the journey associated with the ET flight coupon has been completed
and is now eligible for billing/revenue reporting. Status is to be set by the
carrier holding control only.
G Exchanged/
FIM
Indicates the ET coupon(s) has been exchanged for a Flight Interruption
Manifest by a ground handler during a flight disruption.
I Irregular
Operations
Indicates that for some reason a Carrier’s control is being extended beyond
the normal 72 hour period. This extension may not exceed 7 days from original
scheduled departure.
L Lifted/
Boarded
Indicates the passenger has boarded the aircraft. The carrier holding control
shall forward coupon status updates or return control to the Validating Carrier
within 72 hours following the scheduled departure date/time for flight coupons
with a current or future travel date, or within 72 hours following the date/time
control is obtained for flight coupons with a past travel date.
N Notification Indicates coupon data for a coupon(s) not showing a final status of E, F, P, R
or X, and for which control of the coupon is not provided
O Open For Use Indicates the ET flight coupon(s) is eligible for all coupon status updates
except “T” (paper ticket).
P Printed Indicates the ET flight coupon(s) has been converted from an electronic
record to a paper document
R Refunded Indicates the unused value of the ET flight coupon(s) has been returned/
remitted to the passenger/purchaser.
S Suspended Indicates the Validating Carrier has restricted the use of the ET flight
coupon(s)
T Paper Ticket Indicates the sale transaction was issued as a paper ticket/document with a
computer generated document number
U Unavailable Indicates that the coupon is unavailable for use as ticketed and requires
additional collection

V Void Indicates cancellation of the entire electronic sale record within the Validating
Carrier’s electronic ticket file
X Print
Exchange
Indicates a Carrier has printed an ET with a new ticket/document number
without affecting the original fare paid and the associated rules
Y Refund Taxes/
Fees/Charges
Only
Indicates the Validating Carrier has determined the coupon is no longer
available for use as ticketed
Z Closed Indicates the coupon(s) is no longer usable since the fare paid did not permit
changes, i.e. upgrading or reissue to a higher fare is not permitted

1.1.4.2 Interim Status Codes
Some of the above codes are temporary and can be further updated depending upon the action being
carried out on the coupon(s). These interim status codes that could be updated are:
A Airport Control
C Checked-in
G Exchange/ FIM
I Irregular Operations
L Lifted/ Boarded
N Notification
O Open for Use
S Suspended
U Unavailable
Y Refund taxes/fees/charges

1.1.4.3 Final Status
Other status codes are irreversible and prohibit any further action to be taken on a coupon. These
final status codes are:
E Exchanged/ Reissued
F Flown/ Used
P Print
R Refunded
X Print Exchange
V Void
Z Closed
Note:
A carrier may choose to display either the status codes or a more detailed explanation in the display
of an electronic ticket. Individual system displays will vary. Some systems provide an abbreviation of
the status codes, e.g. CKIN (for checked-in), CTRL (control of coupon), IROP (Irregular Operations),
etc. Other systems display these codes in detail.
The Validating Carrier will send airport control to the designated Operating Carrier(s). The coupon
status “O” shall be sent. Actual coupon status shall be sent when other coupons are in final status.
Coupon status “N” shall be sent for notification of other coupons.


pozdrowiska
Jarek//


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jadu
AIRBUS 380



Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: somewhere over Cracow' rainbow

PostWysłany: Nie 13:36, 18 Lis 2007    Temat postu:

tidzej napisał:
Hi,


L to LIFTED

czyli flight coupon zostal 'zraportowany' w systemie finansowym linii lotniczej, co prostym zolnierskim tekstem oznacza, ze nie mozna juz statusu zmienic na np. OPEN.

Thx / Tomek / BA-IB



a Lifted to nie jest moment, kiedy pasażer przeszedł najpierw z O na C (chekin) a potem na L (lifted) - czyli, że jest w luce przestrzennej między checkinem a F (flown) ?

Lifted - od podwiezienia ?

:0
pozdrówki
jarek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
joakna
NIELOT



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:51, 18 Lis 2007    Temat postu:

[

a Lifted to nie jest moment, kiedy pasażer przeszedł najpierw z O na C (chekin) a potem na L (lifted) - czyli, że jest w luce przestrzennej między checkinem a F (flown) ?

Lifted - od podwiezienia ?

:0
pozdrówki
jarek[/quot

lifted to znaczy tyle samo co checked in

pozd aska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna -> CRS Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin