Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna forum kasjerów lotniczych

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Oj, ta budowa na Okeciu to się chyba nie skonczy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna -> Ciekawe informacje o lotniskach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman
BOEING 747



Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: między niebem a ziemią

PostWysłany: Śro 22:23, 12 Lip 2006    Temat postu: Oj, ta budowa na Okeciu to się chyba nie skonczy

[link widoczny dla zalogowanych]

tu jest tekst artykulu z Rzepy bo pewnie zaraz znajdzie sie w płatnym archum :


Tłok na warszawskim Okęciu szybko nie zniknie


Po raz kolejny został przesunięty termin oddania drugiego terminalu na największym w Polsce lotnisku. Niewykluczone, że wykonawca w ogóle zejdzie z placu budowy - dowiedziała się nieoficjalnie "Rz"




Z nowego terminalu na warszawskim lotnisku pasażerowie mieli korzystać już w kwietniu 2005 r. Do dziś nie jest gotowy
(c) SEWERYN SOŁTYS
Hiszpanie z Ferrovialu są ponoć zniecierpliwieni przedłużającymi się negocjacjami w sprawie treści aneksu do umowy, zawartej z Przedsiębiorstwem Państwowym Porty Lotnicze. Informacji tych nie potwierdza Krzysztof Kozioł, rzecznik Budimeksu, drugiego z członków konsorcjum budującego nowy terminal.

- To zdumiewająca informacja, zwłaszcza w kontekście tego, że rozmowy na temat treści aneksu są finalizowane - powiedział "Rz". Przyznaje jednak, że wykonawca liczył na podpisanie porozumienia już w połowie lutego, do czego zdeklarowały się Porty.

Kolejnej daty otwarcia terminalu ani PPL, ani wykonawca - konsorcjum Ferrovial-Budimex - podać nie chcą.

- Harmonogram budowy drugiego terminalu jest wciąż przedmiotem negocjacji z wykonawcą - mówi Artur Burak, rzecznik Portów Lotniczych.

Rozmowy nad treścią aneksu trwają już ponad pół roku. Jak wynika z naszych informacji, aneks może być podpisany za trzy miesiące. Pierwotny termin zakończenia budowy nowego terminalu został w umowie określony na kwiecień 2005 roku. Od tej daty Państwowe Porty Lotnicze mogą naliczać konsorcjum karne odsetki za niedotrzymanie umowy.

Termin nieaktualny
Jeszcze kilka miesięcy temu w rozmowach, które prowadziły Polskie Porty Lotnicze z przewoźnikami, jako datę oddania powstającego terminalu drugiego na przyloty podawały 1 czerwca 2006 roku. - Był to termin deklarowany przez wykonawcę - podkreśla Artur Burak.

Termin jednak nie został dotrzymany. - Operujemy na żywym organizmie, władzom lotniska zależało na takim prowadzeniu robót, by port mógł dalej funkcjonować -uzasadnia przedłużające się prace Krzysztof Kozioł.

Nieoficjalnie się dowiedzieliśmy, że od momentu podpisania aneksu wykonawca będzie potrzebował jeszcze 16 miesięcy, by zakończyć budowę. Jeżeli więc stronom uda się go podpisać w ciągu najbliższych trzech miesięcy, pasażerowie będą mogli być odprawiani w nowym terminalu najwcześniej na początku 2009 roku.

Tymczasem na Okęciu robi się coraz większy tłok. W pierwszej połowie 2006 roku lotnisko obsłużyło prawie 3,7 mln osób, o 500 tys. więcej niż w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2005 roku. Obecny terminal został tak zaprojektowany, by przyjąć 3,5 mln osób rocznie. Po rozbudowie ma obsługiwać 10 mln osób. W zeszłym roku odprawiono na Okęciu 7 mln pasażerów.

Cierpią przewoźnicy
Przedłużające się prace na warszawskim Okęciu godzą w kieszenie i dobrą opinię przewoźników. Muszą bowiem płacić pasażerom odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty. Do kieszeni sięgnął m.in. nasz narodowy przewoźnik PLL LOT. - Nie są to co prawda porażające kwoty, wolałbym jednak, by ich w budżecie w ogóle nie było - powiedział "Rz" Krzysztof Kapis, prezes LOT. Podkreślił, że przedłużająca się budowa nie jest dla linii dramatem z finansowego punktu, problemem są jednak utrudnienia, które odczuwają pasażerowie, czyli tłok na lotnisku i długie kolejki do odpraw.

Sky Europe większość swoich lotów wykonuje teraz z Krakowa. - Zdecydowaliśmy się na to m.in. z uwagi na opóźnienia, brak strategii co do dalszego rozwoju lotniska i informacji, kiedy Okęcie przestanie być placem budowy - mówi rzecznik przewoźnika Eryk Kłopotowski.

By rozładować ruch na stołecznym lotnisku, Porty zdecydowały się na zmianę organizacji pracy pierwszego terminalu. - Więcej ludzi pracuje przy obsłudze bagażu i kontroli bezpieczeństwa, poprosiliśmy również Straż Graniczną, by zwiększyła swoją obsadę - wyjaśnia Artur Burak.

Pasażerowie nadal jednak muszą się zmagać z kilometrowymi kolejkami i upałem - ostatnio termometry na płycie lotniska pokazały temperaturę 57 st. C.

AGNIESZKA STEFAŃSKA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum kasjerów lotniczych Strona Główna -> Ciekawe informacje o lotniskach Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin